Sorg och skuld

• Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 3 månader av Maria.
  • Författare
      Maggiz

Min lilla pojk på ca 12 år fick ett grisöra att tugga på när han varit duktig hos veterinären. 2 dagar senare fick han diarré. När det inte gav med sig på ett par dagar blev han inlagd på djursjukhuset. Dom tyckte att han efter 4 dagar var piggare och jag fick hämta hem honom men märkte snabbt att han andades stötvis. Så efter att par timmar fick vi åka tillbaka med honom. Ca 7 timmar senare dog han på djursjukhuset när organen sviktat och hans lilla kropp inte orkade mer. Och jag fick inte ha honom i min famn när han somnade. 😭 Han hade känslig mage sedan tidigare och jag visste inte att ett grisöra kunde göra en hund sjuk. Jag tog död på min bästa vän och känner sån otrolig skuld. Kommer bara ihåg hur dålig jag va mot honom och hur jag skulle gosat mer trotts att jag vet att han va en väldigt bestämd herre som ville ha allt på sina villkor. Detta äter upp mig och jag gråter varje dag…

• Djurfrid

Hej fina du! Vilken svår situation, vi beklagar verkligen.
      Vi förstår att det måste var smärtsamt för dig att förlora din älskade hund på det sättet men det är viktigt att komma ihåg att du gav din hund all kärlek och omsorg du kunde och du agerade i god tro när du gav honom grisörat. Ibland händer olyckliga saker som är utanför vår kontroll.

Tillåt dig själv att sörja och bearbeta din smärta. Fokusera på de vackra minnena ni delade och den starka kärlek ni hade för varandra.

Ge dig själv den tid du behöver för att läka och förlåta dig själv.

Kram från Djurfrid

• M
      Maria

Beklagar dig sorg så mycket. Så ledsamt. Jag känner igen mig i de känslor du beskriver. Det är så svårt. Jag förstår att du bara var en fin matte som ville göra din älskade hund glad och nöjd med ett grisöra. Jag jobbar också på mina känslor av skuld och önskar att jag njutit de 11,5 åren ännu mer och gosat ännu mer, precis som du skriver. Jag hoppas du är okej och jag beklagar så mycket. Vila i frid till din pojk.

• Du måste vara inloggad för att svara.