Katt mår dåligt inomhus

  • Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 6 månader av Djurfrid.
  • Författare
    Inlägg
    • L
      Lisen

      Hej! Hur hade ni gjort? Har en katt som är 13 år. Hon var utekatt när jag och min man bodde i ett hus i ett villaområde. Nu har vi separerat och jag har fullt ansvar för honom. Problemet är att jag nu bor i en lägenhet. Han mår inte alls bra i den nya miljön och är dessutom ensam hemma när jag arbetar. Jag har försökt att gå igenom mitt nätverk men ingen som kan ta emot honom. Sista försöket är att lägga ut en annons, men jag vill ju att han får det bra och får bli utekatt. Om jag inte hittar ett nytt hem kanske jag måste avliva honom.

    • M
      Molive

      Din man har inte möjlighet att ha katten om han bor kvar? Om det inte har gått så lång tid kan du ju se om han anpassar sig med tiden till nya boendet, Hur svårt det än kan vara hade det kanske varit bäst för katten att avliva om han fortsätter att må så dåligt och du inte hittar ett bra hem. <3

    • U
      Ulrika

      Kan du inte kolla med katthem eller lägga ut en annons om omhändertagande. Tänker att det finns bondgårdar mm som kan ta den. Avlivning måste vara sista alternativet. Ett friskt djur har rätt att leva. Kram.

    • Djurfrid

      .

  • Du måste vara inloggad för att svara.