Min fina Rune har somnat in

  • Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 1 år sedan av Djurfrid.
  • Författare
    Inlägg
    • EP
      Elina Pettersson

      Det var några månader sedan nu, min barndoms häst som jag haft sedan jag var tonåring somnade in i december 2022. Han var gammal och när han fick fång i högra framhoven gick det inte att rädda. Det känns som om en familjemedlem har gått bort och jag vet inte hur jag ska ta mig förbi sorgen. Jag vet att han har det bättre nu men det gör ont i hjärtat ändå.

      Har någon några tips på hur jag ska ta mig vidare från Runes bortgång?

    • ML
      Maria L

      Hej Elina,
      Tänk på det fina ni fick tillsammans. Tänk på att han slapp lida av fång som är mycket smärtsamt.

    • Djurfrid

      Hej!
      Vi förstår att ni hade en fin och nära relation. Kärleken mellan ett djur och en människa kan vara enormt stark. Som du skriver, en familjemedlem. Vi tänker att du inte måste komma över sorgen, utan snarare lära dig att leva med den. När vi inleder en relation med djur eller människa, så riskerar vi alltid att den relationen kan gå förlorad. Men vad vore vi utan? Den kärlek vi får är värd sorgen vi genomlider när det går förlorat. Lägg upp en minnespost här på Djurfrid så att fler får se din fina Rune, rama in ditt favoritfoto och minns den tiden ni hade med glädje. Hedra hans minne och lär dig leva med att du alltid kommer att känna saknad, och det är ok. Många kramar från oss på Djurfrid.

  • Du måste vara inloggad för att svara.