Min Pärla blev påkörd och dog

  • Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 5 månader av AnjaAL.
  • Författare
    Inlägg
    • A
      Anonym

      Värsta mardrömmen har hänt min älskade katt har blivit påkörd och lämnats att dö vid vägkanten. En granne hade hittat henne och kom med henne insvept i en filt. Hur kan man köra på en katt och bara köra vidare helt sjukt. Vi har begravt henne på ängen utanför huset men jag fattar fortfarande inte att hon är död har inte plockat bort skålarna eller nått. Kan någon tala om för mig varför man kör på ett djur och bara skiter i det och kanske låter djuret lida, jag mår skit för att jag inte var där och kunde hjälpa henne. Vila i frid älskad Pärla, jag älskar dig och kommer alltid att sakna dig. Min finaste finaste vän och följeslagare.

    • Djurfrid

      Hej!
      Så oerhört tungt och tråkigt – stackars Pärla. Vi beklagar! Kanske kan du göra en fin minnesplats hemma med ett foto och hennes favoritleksaker. Om du inte vill plocka bort matskålarna kanske de kan stå där tills du känner dig redo att packa ner dem. Ta din tid och ta hand om dig. Kram från Djurfrid.

    • A
      AnjaAL

      Så oerhört sorgligt och onödigt! Jag har varit med om liknande med vår änglakatt Cissan. Hon blev påkörd av en smitare men kravlade på frambenen till vårt hus då jag ropade på henne😭 Hur hon orkade fattar jag inte eftersom bäckenet visade sig vara brutet. Hennes urna och foto finns nu på våra änglabarns minnesplats i hallen invid vårt sovrum. Jsg hälsar på alla varje morgon, de är numera fler än de vi har i livet. Lärdom föf oss, vår nya katt får inte gå ut på egen tass utan gå i sele och lina då hundarna är ute i vår hage. Vi bor på landet men intill en väg där vissa kör som dårar.
      Ta hand om dig!
      Kram

  • Du måste vara inloggad för att svara.