Sally
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 3 veckor av Matte.
-
FörfattareInlägg
-
-
AAnonym2025-11-28
Hej… vet inte riktigt hur man skriver här men jag provar, min hund Sally gick bort i helgen hon var gammal 14 år och jag känner mig helt knäckt. Allt är så himla tyst hemma nu. Jag går liksom och lyssnar efter henne fast jag vet att hon inte kommer tillbaka.
Det känns overkligt ena dagen var hon här, nästa dag inte. Jag fattar det inte riktigt.
Jag saknar henne så mycket att det gör ont i magen.
Vet inte vad jag ska göra för att det ska kännas lite lättare. Ni som varit med om samma, hur tog ni er igenom första tiden?
Tack om nån orkar läsa.
ledsen matte till Sally -
KKimsan2025-12-14
Förstår exakt känslan, går igenom samma.. Fick ta bort min älskade själsfrände-katt 29/11.. Det är så tungt och tomt. Har inga svar på hur man ska ta sig igenom det då jag har svårt själv men kan vara skönt att veta att man inte är ensam att gå igenom något såhär omtumlande.
-
Djurfrid2025-12-28Hej ❤️
Vi är så ledsen för Sally. Det där tomrummet och tystnaden är fruktansvärt och det är så normalt att det känns overkligt i början. För många av oss hjälpte det att ta en dag i taget, låta sorgen få finnas och prata om henne även när det gör ont. Saknaden i magen är priset för all kärlek ni delade. Du är inte ensam i det här. Jag förlorade min första hund för 30 år sedan. Jag tänker på honom ofta fortfarande. Med tiden med glädje. Var snäll mot dig själv och ta hjälp av nära och kära. -
MMatte2026-01-23
Hej vännen! Förstår vad du går igenom. Det är bara några veckor sen du miste din vovve. Jag miste min för nåra månader sen. I början fattar man inte, tror inte det är möjligt. Det gör så ont. Man fungerar inte som vanligt. Minnesinlagringen är sämre. Får försöka hjälpa sig själv genom det genom att sänka kraven, sköta om sig själv med måltider, sömn etc efter bästa förmåga. Inte fatta nåra stora beslut som inte måste tas just nu eller göra några onödiga förändringar. Tillåta sorgen. Varma tankar till dig.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara.