Sjukskriven

  • Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2 månader av Päivi.
  • Författare
    Inlägg
    • J
      Jon89

      Jag måste avliva min hund på grund av sjukdom och nästa vecka har vi tid hos veterinären för detta. Jag jobbar skift och vi har svårt med bemanningen på jobbet. Jag har bett min chef om ledigt men bara fått beviljat den tiden vi är på djursjukhuset. Finns ju inte en chans att jag kan åka tillbaka till jobbet efteråt. Jag kommer att behöva sjukskriva mig men nu vet ju min chef vad det beror på och eftersom jag inte fått beviljat ledighet får jag panik över situationen. Det känns som om jag behöver vara hemma en vecka och bara gråta. Vem kan avliva sin bästa vän och sedan gå och jobba som om livet bara går vidare??

    • UD
      Ulf D

      Läser det inlägg först nu. Jag är nybliven medlem av forumet. Jag tror jag förstår dig helt och fullt. Nu är det ju mer än ett halvår sedan du gick igenom detta tragiska, så jag hoppas att du lyckats bearbeta sorgen och kunnat gå vidare. Själv ska jag låta min hund somna in på tisdag (i dag är det fredag), hon är multisjuk och jag har förstått att det inte är snällt mot henne att låta henne fortsätta livet och lida mer och mer. Men allt är så sorgligt och jag är orolig för hur jag ska kunna uthärda efteråt. Hälsningar /Ulf

    • A
      AnjaAL

      Jag är ny i forumet men efter att navigerat runt så fann jag ditt inlägg. Jag hoppas att du orkat ta dig igenom sorgen efter din pälskling.
      Kram!

    • P
      Päivi

      Hej Jag är ny i forumet. Läste idag,,11.2. Hoppas du mår bättre?🤔 Jag fick ta min hund bort den 28.11. förra året. Ännu sörjer 😣💔😭. Har kvar hans bror, senior hund,16 år gammal Fiksu. Han är liten i skör..Oroar f honom nu.liten Papillon..

  • Du måste vara inloggad för att svara.